Mensen naar de winkel krijgen om spullen te kopen

13/12/2017 at 15:54
filed under narrowcasting
Tagged , , , ,

Voor een retail winkel is een van de moeilijkste taken om mensen naar de winkel te krijgen om spullen te kopen. Vooral het eerste deel van deze taak is het belangrijkste.

retailWanneer immers de juiste mensen hun weg naar de winkel hebben weten te vinden, dan zullen zij in de meeste gevallen wel iets kopen. Zij moeten echter wel eerst door de deur lopen voordat het eenmaal zover is. Om dit voor elkaar te krijgen kan een winkelier verschillende marketingstrategieën toepassen. In het volgende artikel zullen we er een aantal op een rijtje zetten. Het meeste effect zal gerealiseerd worden wanneer meerdere strategieën in combinatie met elkaar worden toegepast. Meer daarover te zien bij Home of Retail winkel van de toekomst, in regio Antwerpen en omstreken.

Folders of flyers bezorgen

Het eerste wat je te doen staat als je mensen naar een winkel wilt krijgen is ervoor zorgen dat zij van het bestaan van de winkel afweten. Je kunt er niet vanuit gaan dat als je in een drukke winkelstraat gevestigd zit dat precies de mensen die jouw producten nodig hebben langs komen lopen. Een goede manier om een grote groep mensen op de hoogte te stellen van jouw winkel en de spullen die je verkoopt is door folders of flyers te laten bezorgen.

Producten sterk afprijzen

Wanneer je wilt weten wat je nu precies in die folder of flyer moet zetten, dan is een goed idee om hier een promotie op af te laten drukken. Een product dat bij een grote groep mensen erg in trek is. Wanneer je deze met een grote korting verkoopt, dan maak je hierop misschien maar een heel klein beetje winst, maar je krijgt wel mensen naar de winkel die wellicht ook andere spullen tijdens hun bezoek zullen kopen.  Deze afgeprijsde artikelen kunnen overigens ook middels narrowcasting onder de aandacht gebracht worden. Een goede manier voor bedrijven om te adverteren in de winkel zelf.

Een evenement organiseren

Vooral als jouw winkel producten verkoopt die mensen op vele andere locaties ook kunnen kopen, is het belangrijk om je winkel te onderscheiden van de concurrenten. Dit kan bijvoorbeeld gedaan worden door een evenement te organiseren. Een bekend persoon die langs komt, gezellige muziek die te horen is of een wedstrijd waarmee mensen prijzen kunnen winnen. Allen evenementen die de aandacht van mensen trekken en ervoor kunnen zorgen dat zij bij de winkel langskomen.

no comments

RSS /

Comments are closed.